04-957-77-45 ira@taxreport.co.il

אליאן אירה

רואת חשבון, חברת לשכת רואי חשבון בישראל
04-957-77-45
0547-933-989

אליאן אירה

רואת חשבון, חברת לשכת רואי חשבון בישראל
04-957-77-45
0547-933-989

אליאן אירה

רואת חשבון, חברת לשכת רואי חשבון בישראל
04-957-77-45
0547-933-989

עוסק פטור

פתיחת תיק ברשויות המס, יעוץ מס, הגשת דו"ח שנתי

 

 

מיהו עוסק פטור?

עוסק פטור רואי חשבון

עוסק פטור הינו עסק, שסך מחזור ההכנסות השנתי שלו, איננו עולה על סכום מסוים, המתעדכן פעם בשנה, בחודש ינואר. נכון לשנת 2018, הסכום עומד על 99,003 ₪, את הסכום המעודכן לעת קריאת המאמר, תוכלו לראות באתר רשות המסים. מטרת הגדרת עסק כעוסק פטור, היא לעודד פתיחתם של עסקים קטנים, ולהקל עליהם את נטל המיסוי בשנים הראשונות שלאחר הקמתם.

ממה בעצם פטור עוסק פטור?

עוסק זה פטור מגבייה ותשלום המע"מ על הכנסות העסק. עוסק פטור איננו יכול לדרוש מע"מ תשומות ששילם על הוצאות העסק. לעסקים אשר מוגדרים כעוסקים פטורים ניתנות הקלות בדיווחי הכנסותיהם. בחלק מן המקרים, מייצוב מעמדו של עוסק פטור בתחילת דרכו של עסק קטן, ובמקרים רבים, גם בהמשכה של הדרך, יכול להעניק לכם את פרק הזמן הנחוץ לפיתוח העסק והעלאתו על דרך המלך, מבלי להצטרך, במקביל, גם להתמודד עם הצורך הטכני להתמודד עם דיווח ומתשלומי המע"מ. על מנת לפתוח עסק במעמד של עוסק פטור, תצטרכו להגיש בקשה לאגף המע"מ, ומאחר וישנם קריטריונים וסייגים מסוימים לקבלת מעמד זה, בנוסף לסך ההכנסות, הדרך המומלצת לעשות זאת, היא בעזרתו של רואה חשבון מקצועי.

מדוע זקוק עוסק פטור לשירותי רואה חשבון בהמשך פעילותו?

עוסק פטור נחשב ל"עסק" לכל דבר, בחירתו של עצמאי בין מעמד של עוסק מורשה לעוסק פטור בעת הקמת העסק רלוונטית רק לענייני המע"מ. מבחינת הרשויות האחרות (מס הכנסה וביטוח לאומי) אין הבדל בין פעילות במעמד "עוסק מורשה" לבין פעילות במעמד "עוסק פטור". מוסדות מס דורשים מהעסקים לשלם את המיסים בהתאם לרווחי העסק (בכפוף לזיכויים וניכויים האישיים) ללא קשר למהותו ולצורת רישומו במשרדי המע"מ. מרבית העסקים הקטנים מתחילים את מחזור חייהם העסקיים והפיננסיים כעסק פטור, ועם הזמן, כאשר נפח הפעילות מתעבה וגדל, הם משתנים. הנחת הבסיס הנכון, באמצעות תכנון התפתחותו של העסק בעתיד כבר מתחילתו, תוך עמידה והקפדה על כל התנאים אשר קבועים בחוק, תאפשר לעסק הקטן להתפתח בצורה נכונה.

חובת הגשת דוחות לרשויות המס

;

דוחות חודשיים:

  • חובת דיווח שוטף חודשי/ דו חודשי לאוצר אגף מס הכנסה לנישומים החייבים במקדמות מס.
  • חובת דיווח חודשי למוסד לביטוח לאומי למבוטחים החייבים בתשלומי מקדמות ביטוח לאומי.
?

דוחות שנתיים:

חובת הגשת דו"חות שנתיים ל 3 מוסדות:

  • מס ערך מוסף
  • האוצר אגף מס הכנסה
  • המוסד לביטוח לאומי

*עסק שמעסיק עובדים מחויב בהגשת דוחות נוספים, ראה כאן

חובת ניהול ספרים

ספרים – כל מערכת הנהלת החשבונות של העסק. לעסק פטור ניתנות הקלות בניהול ספרים. על פי חוק, עוסק פטור חייב לנהל ספר קבלות עדכני המפרט את תקבולי העסק וגם תיק תיעוד חוץ המפרט את הוצאותיו העסקיות. עוסק פטור אינו רשאי להוציא בחשבונית מס, אומנם רשאי עוסק פטור להוציא חשבונית עסקה –מעין תעודת חיוב. ספרי הקבלות יכולים להיות מודפסים בבית דפוס, או מנוהלים באמצעות תוכנה הנושאת אישור של רשויות המס.

הוראות ניהול ספרים קובעות שיש להוציא את הקבלה מיד עם קבלת התמורה! הוראות ניהול ספרים קובעות כי כל התיעוד חוץ( חשבוניות שהתקבלו מספקים) ותיעוד פנים ( קבלות וחשבוניות עסקה) יש לשמור 7 שנים.

 הוראות ניהול ספרים מלאות תוכלו למצוא  כאן

להלן הסעיף הרלוונטי לעוסק פטור

2א. על אף האמור בסעיף 2, עוסק זעיר שסעיף 31(3) לחוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1976, חל עליו, יהיה חייב לנהל מערכת חשבונות שתכלול לפחות: (1) שוברי קבלה או ספר פדיון יומי; (2) תיק תיעוד חוץ. הוראות (מס' 2) תשנ"ה-  ק”ת תשנ”ה מס’ 5668 1995 מיום 9.6.1995 עמ' 1215

r

תשימו לב!

ישנם מקצועות אשר על פי תקנות מס ערך מוסף (רישום), תשל"ו-1976 אינם רשאים להירשם כעוסקים פטורים. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן בתקנה 13! 

תקנה 13

מיסוי עוסק פטור

t

חושבים לפתוח עסק קטן?

הופכים משכירים לעצמאים? כאשר משרד רואי חשבון – אליאן אירה מטפלים בעסק שלכם מתחילתו, תוכלו להיות בטוחים כי העסק שלכם נבנה על בסיס נכון!

ברצוננו להודות מקרב לב ותודה על טיפולך המסור והמקצועי, מענה מהיר לכל שאלה בעניין החשבונאות ומברכים אותך בפתיחת משרדך החדש.

תגובות על רואה חשבון…

עימאד ובשאר חוראני - הגליל הפקות

רואי חשבון בחיפה - המלצות

Share This